Tuesday, July 9, 2013

උඹල හැමෝම, සාසන භක්ෂක කාලකණ්නි ගොං සංඝයන්ගෙ 'ගොං බන' අහලා අහලා අහලා... උන්ගෙ කුණුහරුප පොත් කියවලා කියවලා කියවලා... තව ඔය නොයෙකුත් නොයෙකුත් සින්දු කාරයන්ගෙ / කතන්දර කාරයන්ගෙ / කවිකාරයන්ගෙ / 'දේවගැතිල'ගෙ / භෞතිකවාදීන්ගෙ / ගොං විද්වත්තුන්ගෙ ගොං කතා අහලා අහලා අහලා... මේ අපේ ජීවිත ගැන, ඒවයෙ සිද්ධවෙනවයි කියන 'නැවත නැවත ඉපදීම' නැත්නම් 'පුනරුප්පත්තිය' ගැන, ඔක්කොම 'ටපලවාගෙන'... සේරම අනාගෙන... අච්චාරු කරගෙන... උතුර - දකුණ මාරුවෙලා පිස්සු කෙළකෙළ හිටියට, මේ 'සත්ව ජීවිත' වල... උඹල අපි හැමෝගෙම ජීවිතවල... ඇත්තම ඇත්ත කතන්දරය ඇවිල්ලා, භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ, 'ගෝම පිණ්ඩූපම සුත්‍රදේශණාව' කරද්දී, වේලිච්ච ගොම චුට්ටක් ඇඟිලි දෙකකින් අරන් පොඩි කරලා පොඩි කරලා, ඒ සේරම බිමට වැටුණයින් පස්සෙ ඇඟිලි දෙකත් ගසල... දුවිලි වගේ ඉතුරුවෙච්ච ටික යන්න 'ෆුහ් ගාල' කටිනුත් පිඹල... ඇඟිලිවල තැවරිලා තියන අංශුමාත්‍ර ගොම ප්‍රමාණය ශ්‍රාවක පිරිසට පෙන්වලා, "ලොකුවට පේන්න තිබුණට, ඔය ඇඟවල් අස්සෙ මෙන්න මෙච්චර වත් නිත්‍ය / ස්ථිර මොකොවත් නෑ!! බැරිවෙලාවත් මෙහෙම අංශුමාත්‍ර වශයෙන් හරි ස්ථිර / නිත්‍ය දෙයක් ඔය ඇඟවල් අස්සෙ තිබ්බ නම්, අපට දුකෙන් නිදහස් වීමක් ගැන... 'නිවණ' කියල දෙයක් ගැන... කතා කරන්නවත් වෙන්නේ නෑ!!" කියල හෙලිදරව් කරපු 'රහස' තමයි!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ, ධර්මය අවබෝධකරගන්න තරම් බුද්ධිමත් ප්‍රඥාවන්ත උදවිය ධර්මය අහන්න එකතුවෙච්ච වෙලාවල, "මේ ඇඟවල් කියන්නේ හතර මහ ධාතුන්ගෙන් හැදුණු සංකත දේවල් වගයක් විතරයි!! ඒ කියන්නේ, මේවා මේ මහපොළවෙන් ලබාගත් දේවල් වලින් අලුතෙන්ම හැදිච්ච... කාලයක් තිස්සේ වෙනස් වෙවී වෙනස් වෙවී පවතින... අන්තිමේ කැඩිලා බිඳිලා විනාශවෙලා ආයෙ පොළවටම පස්වෙන... ස්වභාවධර්මයේ වැඩපිළිවෙලක් නිසා හැදිල තියන තාවකාලික නිර්මාණ වගයක් විතරයි!! මෙව්වා අස්සේ මොකෙක්වත්... මොනවත්... ඇත්තේ නෑ!! මේ ඇහෙන / පේන / දැනෙන / හිතෙන සේරම... විඳින තරමක් දුක් කරදර / වද වේදනා සේරම... නම්ගොත් කිය කියා (මගේ අරයා / මගේ මෙයා / මගේ අහවලා කිය කියා) හඬා වැටීම් / වැළපීම් සේරම... මේ ඇඟවල් වල පණ තියනකම් විතරයි!! මේ ඇඟවල් වල පණ රැඳිල තියෙන්නේ... නැත්නම්, මේ ඇඟවල් මෙහෙම සජීවීව පවතින්නේ... මේ ඇඟවල් වල සිද්ධවෙවී තියන 'නාමරූප වල උපකාරයෙන් විඥාණයේ පැවතීමත් - විඥාණයේ උපකාරයෙන් නාමරූප වල පැවතීමත්' කියන ස්වභාවික කතන්දරය හන්දයි!! ඒ විඥාණයත් නාමරූපත් දෙක නොනැසී පවතින්නේ, ඒ දෙකට එකිනෙකාගේ උපකාරයෙන්... අන්‍යෝන්‍ය උපකාරයෙන්... පවතින්නට පුළුවන් තාක් කල් විතරයි!! මේ ඇඟ බිඳිලා යනකොට... නාමරූප විනාශ වෙලා යනකොට... සත්වයා මැරෙණකොට... විඥාණයත් නිරුද්ධ වෙලා යනවා. එතනින් ඒ 'සත්වයා' ඉවරයි!!" කියලා, ඒ 'රහස' නැත්නම්, 'මේ ජීවිතවල ඇත්තම ඇත්ත කතන්දරය' ශ්‍රාවක පිරිසට හොඳ ලස්සනට පැහැදිළි කරලා කියල දීලා තියනවා!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  තේරුණයි??? 

ඒවුනාට ඉතින් මොකෙක්වත් ඔය බව දන්නෙ නැහැනේ??? අනික, එහෙම මොකූත්ම නැති... අංශුමාත්‍රයක් තරම්වත් දෙයක් නැති... 'මං'ය / 'මගේ ආත්මය'ය කියල ගන්න පුළුවන් නිත්‍ය / ස්ථිර කිසිම දෙයක් නැති... මේ කෙහෙල්මල් 'ඇඟවල් හැදිලා' නැත්නම්, 'උඹල අපි හැමෝම ඉපදිලා' ඉවර නේ දැන්?? නේද???

* අන්න ඒ අපේ ඉපදීම සිද්ධවෙච්ච හැටි ගැන... නැත්නම්, මේ අපේ ඇඟවල් හැදිච්ච හැටි ගැන... ඒත් නැත්නම්, මේ අපි / ඇඟවල් හැදෙන්න බලපෑව 'හේතුව' මොකද්ද?? කියන එක ගැන... "උඹල ඉපදිලා තියෙන්නේ... නැත්නම්, බොලාගෙ ඔය 'ඇඟවල්' හැදිල තියෙන්නේ... පෙර කරන ලද කර්මයක් නිසයි!! එහෙම කර්ම රැස්වුනේ සංස්ඛාර තිබිච්ච නිසයි!! එහෙම සංස්ඛාර තිබිල තියෙන්නේ අවිද්‍යාවෙන් ඉඳල තියන නිසයි!!" කියල, භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ අපට බොහොම පැහැදිළිව කියාදීලා තියනවා!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  උඹල හුඟ දෙනෙක්, 'අවිද්‍යා පච්චයා සංඛාරා - සංඛාර පච්චයා විඥාණං - විඥාණ පච්චයා නාමරූපං -' කියලා, 'වචන වගයක්' අහල ඇති නේ??? ??? අහල නැති... දන්නෙ නැති... එකෙක් / එකියක් නම්, මෙන්න මේ Post එක පොඩ්ඩක් බලල හිටහංකෝ.  ඔන්න ඔය 'පටිච්චසමුප්පාදය' කියන, ඉස්සර නම් මහා ගාම්භීර / ගැඹුරු... දැන් නම්, කිසිම ගාම්භීර කමක් / ගැඹුරක් තියා, පඩේකටවත් ගණන්ගන්න දෙයක් නැති...   'සංසාරගත සත්වයන් හැදෙන වැඩපිළිවළේදි', අවිද්‍යා ඉඳල නාමරූපං වෙනකම් කියවෙන්නෙ, දැන් උඹලව හැදිල / ඉපදිලා තියන විදිය තමයි!!! !!! !!! අතීතයේ හිටිය සත්වයෙක්... තෝ නෙවෙයි!!! මීට කළින් හිටිය තෝ වගේ එකෙක්... හුඟාක් වෙලාවට, තොට වඩා 'ඉහල තත්වයක' හිටිය එකෙක්... මේ ඇඟවල් වල ඇත්ත කතන්දරේ දන්නෙ නැති කමට 'අවිද්‍යාව' නිසා, "මේක අස්සෙ තමයි 'මං' ඉන්නෙ!! නැත්නම්, 'මගේ ආත්මය' තියෙන්නෙ!! 'මං' හැමදාම ඉන්න එකෙක්!! නැත්නම්, 'මගේ ආත්මය' හැමදාම තියන එකක්!! 'මට' / 'මගේ ආත්මයට' මේ ඇඟ තිබුණත් නැතත් ඉන්න පුළුවන්!! මේ ඇඟ නැතිවෙනකොට 'මං' / 'මගේ ආත්මය' වෙන ඇඟකට යනවා!! යන්න ඇඟක් හම්බවෙනකම් 'මං' / 'මගේ ආත්මය' ඔහේ රවුං ගගහ ඉන්නවා!! blah.. blah.. blah.." කියල හිතාගෙන, ආයි ආයි උපදින්න බලාගෙන... පෙරුම් පුරපුර... පිං කරකර... හොඳ හොඳ එව්වයින් ලබන්න පතපතා... ලෝකෙ නැති කුණුහරුප හිත හිතා... 'සංස්ඛාර' කරකර ඉඳලා!!! !!! !!! ඌ එහෙම පිස්සු කෙළපු එකෙන්, අර 'විඥාණය' කියන ලබ්බ පැළවෙලා!!! !!! !!! **- මතක ඇති නේ, "මේ සත්වයන්ට වෙලා තියන හෙණේ, උන්ට හිතන්න පුළුවන් කමක් ලැබිල තිබුණු පලියට... හිතන්න පුළුවන් 'හිතක්' කියල එකක් ලැබිල තිබුණු පලියට... ඒක උන්ට හිතෙන හිතෙන විදියට පාවිච්චි කොරන්න බැරිකමයි!! සත්වයන්ගේ හිත හැටියට ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ විද්‍යුත් ශක්තියක් නිසා, උන් ඒ 'හිත' පාවිච්චි කරනකොට... උන් හිතනකොට... නැත්නම්, ඒ 'හිත' ක්‍රියාත්මක වෙනකොට... භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ 'විඥාණය' හැටියට අඳුන්වලා දීපු, හිතේ ක්‍රියාකාරීත්වයට අනුරූප විද්‍යුත්චුම්බක ක්ෂේත්‍රයක් ගොඩනැගෙනවා!! ඒ විද්‍යුත්චුම්බක ක්ෂේත්‍රය ගොඩනැගෙන්න ඉඩ හැරියොත්... 'විඥාණය' පැළවෙන්න ඉඩ හැරියොත්... විනාසයි තමයි!! තෝ ගිනි තියාගත්තා වගෙයි!!" කියලා, වේලපහින්ම කියල දුන්නා??   -**එතකොට, දැන් උඹල දන්නවා නේ, සත්තු ඉපදෙන්නේ කර්මාණුරූපවයි!!! නැත්නම්, කර්ම වල විපාක විඳින්නටයි!!! එහෙම කර්මාණුරූපව සත්වයෙක් ඉපදෙන්න බලපාන්නේ 'භවය'යි!!! කියන බව?? නේද??? **- දන්නෙ නැත්නම් පහුගිය මාස කිහිපයෙදි දාපුවා ආයි බලහල්ල. එකක් නෑර ලියල ඇති!!!  -** ඊළඟට, ඔන්න ඔය 'භවය' කියන්නෙත් 'විඥාණය' කියන ලබ්බටමයි!!! නැත්නම්, ඒ ලබ්බෙම කෑලිබෑලි වලට තමයි!!! කියලත් මං උඹලට පෙන්නලා දුන්නා!!! !!! !!! **- Here, ම්ම්... මේක පොඩි අමතර දෙයක්. හැබැයි ගොඩා...ක් වැදගත්!!!  ඉස්සරහට ඔය ඔක්කොම 'තිතටම' කියල දෙනවා!!! Graphical illustrations / wave diagrams වලිනුත් පෙන්නනවා!!!   දැනට, විඥාණය = භවය කියන එක විතරක් මතකතියාගනිල්ලකෝ.  -** ඉතින් මොකද වෙලා තියෙන්නෙ??? ??? අර කළින් හිටිය එකා / එකී පිස්සුකෙළිය එකෙන් පැළවෙච්ච විඥාණය කියන ලබ්බට, හොඳටම ගැලපිච්ච... closely match වෙච්ච... තවත් හතරමහා ධාතු වලින් හැදුණු සත්ව ඇඟකට / සත්ව කයකට 'පණ' ඇවිල්ලා!!! !!! !!! වෙන කොහෙවත් හැදිච්ච 'රූප' කොටසක් (අජීවී දෙයක්) 'නාමරූප' (සජීවී දෙයක්) වෙලා!!! !!! !!! 'භවයට' අනුව... කර්මාණුරූපව... 'මේ ඇඟ' හැදිලා!!! !!! !!! නැත්නම්, 'තෝව' ඉපදිලා!!! !!! !!! හරිය???  මෙන්න මේ Post එකේ ඔය කර්මාණුරූපව ඉපදෙන හැටිත් ලියල තියනවා. (Continuous post එකක්. කර්මාණුරූපව ඉපදෙන හැටි තියෙන්නෙ දෙවැනි පිටුවේ) හොඳට බලහල්ල. 

* ඊළඟට, එහෙම කළින් හිටිය එකෙක්... 'මේ ජීවිත වල ඇත්ත කතන්දරය' නැත්නම්, 'චතුරාර්ය සත්‍යය' නොදැන හිටිය මෝඩ සත්වයෙක්... ඌ හැමදාම ඉන්න පුළුවන් එකෙක්ය / ඌ නිත්‍ය එකෙක්ය කියල හිතාගෙන, කුණුහරුප හිත හිතා පිස්සු කෙළපු එකෙන්, ස්වභාවිකව හැදිච්ච... 'කරුමෙට' හැදිච්ච... 'අලුතෙන් ඉපදිච්ච සත්වයාට' සිද්ධවෙන දේත්, භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ හොඳ ලස්සනට පැහැදිළි කරලා කියල දීල තියනවා!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  ඒ කියන්නේ, දැන් මේ වර්තමාණ ජීවිතය ගතකරන සත්වයෙකුට / උඹලට වෙන්නෙ මොකද්ද?? කියන එකත් බුදුහාමුදුරුවෝ කලින්ම කියල තියනවා!!! !!! !!! උඹල අහල ඇති නේ, 'නාමරූප පච්චයා සළායතනං - සළායතන පච්චයා ඵස්සෝ - ඵස්ස පච්චයා වේදනා - වේදනා පච්චයා තණ්හා -' කිය කියා තව 'වචන වගයක්' තියනවා??? ???   අන්න ඒ 'වචන set එකෙන්' කියවෙන්නෙ, මේ වර්තමාණයේ ඉන්න ඕනෙම සත්වයෙක්ගෙ 'ඇඟක' සිද්ධවෙන්නෙ මොකද්ද?? මොනවද?? කියන එක ගැන තමයි!!! !!! !!!  වැඩි දෙයක් වෙන්නෙ නෑ... වෙන්නෙ, අර.. බාහිරින් ලැබිච්ච ශක්තියෙන් සජීවී වෙච්ච කලලයෙන් (නාමරූප වලින්) සෛල බෙදිලා... බෙදිලා... බෙදිලා... ඇස් / කන් / නහය / දිව / මොළේ ඇතුළුව සම්පූර්ණ ඇඟක් ('සළායතන' - ආයතන 6ක්) හැදෙන එක විතරයි!!! ඊළඟට ඒ හැදිච්ච ඇස් වැඩකරකර තියනකම් එලිය / ආලෝකය 'පේනවා'... ඒ හැදිච්ච කන් වැඩකරකර තියනකම් සද්ද 'ඇහෙනවා'... දිව වැඩකරකර තියනකම් රස 'දැනෙනවා'... නහය වැඩකරකර තියනකම් ගඳ සුවඳ 'දැනෙනවා'... ඇඟ වැඩකරකර තියනකම් පහස (සීතල / රස්නෙ / සිනිඳු බව / රළු බව / පීඩනය වගේ දේවල්)'දැනෙනවා'... මොළේ වැඩකරකර තියනකම් ඒ පේන / ඇහෙන / දැනෙන හැම පුකක්ම මතක හිටිනවා... එව්වා ආයෙ ආයෙ මතක්වෙනවා... 'අරක එහෙම නම් මේක මෙහෙම ඇති!!' 'අරක එහෙම වෙච්ච නිසා මේක මෙහෙම වේවි!!' වගේ නොයෙකුත් නොයෙකුත් දේවල් 'හිතෙනවා'... ('ඵස්ස' - 6 ආකාරයක ස්පර්ශ සහ, 'වේදනා' - 6 ආකාර විඳීම් ඇතිවෙනවා!!!) ඔච්චරයි!!! !!! !!!  ඇත්තටම සිද්ධවෙන්නෙ, ඔය හැදිච්ච 'ආයතන' / sensor devices ටික වැඩකරකර තියනකම්, ඔහොම පේන / ඇහෙන / දැනෙන / හිතෙන එක සිද්ධවෙවී තිබිල, ඒ ආයතන / sensor devices ටික කැඩිලා බිඳිලා විනාශ වෙනකොට... 'කායස්ස බේධා' වෙනකොට (කය බිඳීගන බිඳීගන යනකොට)... සත්වයා මරණයට පත්වෙනකොට... ඒ පෙනිච්ච / ඇහිච්ච / දැනිච්ච / හිතිච්ච සේරම නැතුව යන එක විතරයි!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!! හරියටම කියනවා නම්, ඔය 'ඇඟ' නිසා දැනෙන 6 ආකාරයේම විඳීම් ඔක්කොම නැතුව යනවා විතරයි!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  ඒත් 'ඉපදිලා ඉන්න සත්වයා' (උඹ) ඔය සිද්ධවෙන කතන්දරය ගැන මොකුත්ම දන්නෙ නැහැ නේ??? ??? ??? ඉතීං... ඌට (තොට) එහෙම්පිටින්ම පිස්සු හැදෙනවා!!! !!! !!!   "අඩේ අප්පා... මාරයි නේ??" "මේ මං වෙන්න ඇති නේ??" "ඔව්... වොව්... වොව්... මේ 'මං'ම තමයි!!" "මේ තමයි 'මගේ ආත්මය'!!" කියලා, ඌම හිතාගෙන... "හරිම ලස්සන ලස්සන දේවල් තියනවා... ලස්සන ලස්සන තැන් තියනවා... 'මට' ඒ සේරම බලන්න ඕනේ!! ෂෝක් සද්ද තියනවා... 'මං' ඒවාට හරී ආසයි!! 'මට' කොච්චර ඇහුවත් ඇතිවෙන්නෙ නෑ... 'මට' ඒවා දිගටම අහන්න ඕනේ!! ශා... මේ කෑම හරී රසයි... 'මට' මේවා හැමදාම කන්න ඕනේ!! මේ scent / powder හරි සුවඳයි... 'මගේ' හඩුගඳ නැතිවෙන්න මෙව්ව නාන්න ඕනේ!!  මේ ඇඳ / පුටු හරිම සනීපයි... 'මට' හැමදාම මෙව්වයි ඉන්න තිබුණා නම්... ... ..." ගගා, කතන්දරේ එහෙම්පිටින්ම අනාගන්නවා!!! !!! !!! තණ්හාවල් ඇතිවෙනවා!!!  

** හැබැයි, බැරිවෙලාවත් මේ ඉපදිලා ඉන්න සත්වයෙකුට... වර්තමාණයේ ජීවත්වෙන කෙනෙකුට... මේ සත්ව ජීවිත ගැන 'ඇත්ත' දැනගන්න ලැබුණොත්, මේ ඇඟවල් අස්සෙ සිද්ධවෙන 'ඇත්ත කතන්දරේ' දැනගන්න ලැබුණොත්... හොඳට තේරුණොත්... උන්ගෙ පිස්සු සේරම හොඳ වෙනවා!!! !!! !!!   පිස්සු ඔක්කොම සනීප වෙනවා!!! !!! !!!  කාට / මොකෙකුට උනත්, 'මේ මොන කුණුහරුපයක්ද මේ වෙන්නේ??' කියලා ඌටම තේරුණාම, ඇස් / කන් / නහය / දිව / ඇඟ කියන ඒවයින් දැනෙන 'විඳීම්' විතරක් නෙවෙයි, තව දුරටත් ඒ 'එළි' බල බල... සද්ද අහ අහ... ගඳ සුවඳ / රස / පහස විඳ විඳ... දිගින් දිගට ජීවත්වෙන්න, ආයි ආයි උපදින්න, තිබුණු උවමණාවලුත් එහෙම්පිටින්ම නැතුව යනවා!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  අර.. 'කාම තණ්හා' 'භව තණ්හා' 'විභව තණ්හා' කිය කියා හඳුන්වලා තියන, 'තණ්හාවල්' ඉබේම නැතුව යනවා!!! !!! !!! තණ්හාවල් ක්‍ෂය වෙනවා!!! !!! !!! 'තණ්හඛයෝ' වෙනවා!!! !!! !!!   උන්, භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ, 'අවබෝධයෙන් කළකිරෙනවා' කියල අඳුන්වපු තත්වයටම පත්වෙනවා!!! !!! !!!   "අනේ මට එපා!! වැඩක් නෑ!!" කියන තත්වෙටම පත්වෙනවා!!! !!! !!!   තොට උනත් දැන් හරි 'කතන්දරේ' තේරුණා නම් ඉතින්, 'වැඩේ හරි!!' තමයි!!! !!! !!!    හරිගියේ නැත්නම් ඒ, තෝ අමු ගොනෙක් නිසා තමයි!!! !!! !!!     

Special Note: දැන් ඔතනදි, අවබෝධයෙන්ම කළකිරිච්ච කෙනෙක්ය කියලත්, ජීවිතය තියනකම්... ආයුෂ ගෙවිල ඉවරවෙනකම්... එයාගේ හැදිලා තියන ඇඟටයි (නාමරූප / සළායතන), ඒවායින් දැනෙන දේවල් වලටයි (ඵස්ස / වේදනා), මොකවත් වෙන්නේ නෑ!!! !!! !!!  ඒවා කළින් තිබ්බ වගේම... තිබ්බ විදියටම... එහෙම්මම... වැඩ කරකර තියනවා!!! !!! !!!  වෙන්නේ, පටිච්චසමුප්පාදයේ වේදනා වලින් එහාට තියන කතන්දර ටික, 'තණ්හා' 'උපාදාන' 'භව' කියන එව්වා, හැදීම නවතින එක... නතරවෙන එක... නැත්නම්, ඒ කෙනා මැරෙද්දි තවත් සත්ව කයක් සක්‍රිය කරන්න හේතුවෙන 'වාත කතන්දර ටික' නැතිවෙන එක... විතරයි!!! !!! !!!  ඉතීන්... එයාලටත් ජීවිතේ තියනතාක්, කන්න... බොන්න... හොඳට බොන්න...  අඳින්න පළඳින්න... ඉගෙන ගන්න... 'jobs' කරන්න... ගෙවල් දොරවල් හදන්න... කසාද බඳින්න... ළමයි දුසිමක් දෙකක් හදන්න...  උන්ව කාලකණ්නි ගොං සංඝයන්ගෙනුයි, බකපණ්ඩිත මොට්ට බූරුවන්ගෙනුයි බේරගෙන, සංසාර දුකින් නිදහස් කරන්න...   ගස් නගින්න... පොල් කඩන්න... මල් වවන්න... සුරතල් සතුන් ඇතිකරන්න... නටන්න / ගයන්න / වයන්න... ඕනෙ පුකක් පුළුවන්!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!  ඒ මොනවා කරකර හිටියත්, මැරෙණකොට එයාලගෙ 'කතන්දර' සේරම එහෙම්මම ඉවරවෙලා පිරිණිවන් පානවා!!! එච්චරයි!!! !!! !!! 

ඊලඟට, ඉපදිච්ච / වර්තමාණයේ ඉපදිලා ඉන්න සත්වයෙකුට, මේ ජීවිතවල 'ඇත්ත කතන්දරය' දැනගන්න නොලැබුණොත්... 'චතුරාර්ය සත්‍යය' අවබෝධ කරගන්න බැරිවුණොත්... සිද්ධවෙන දේ ගැන, භාග්‍යවත් බුදුරජාණන්වහන්සේ, අපිට මෙන්න මේ විදියට පැහැදිළි කරලා දීල තියනවා!!! !!! !!!  උඹල අහල ඇති නේ, 'තණ්හා පච්චයා උපාදාන - උපාදාන පච්චයා භවෝ -' කියල, තව 'වචන වගයක්'??? ??? අන්න ඒ වචන ටිකෙන් කියවෙන්නෙ, මේ ජීවිතවල සිද්ධවෙන 'ඇත්ත කතන්දරය' නොදැන... 'චතුරාර්ය සත්‍යය' ගැන අවබෝධයක් නැතුව... ඉන්න උන්දලා, කෙළින පිස්සු විකාර ගැන තමයි!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!   උන් හිතන් ඉන්නෙම, 'උන්' {උඹලට හිතෙන විදියට නම්, 'මං' / තමං} මේ හතරමහා ධාතු වලින් හැදිච්ච ඇඟවල් අස්සෙ ඉන්න... ඇඟවල් වලින් ඇඟවල් වලට යන්න පුළුවන්... ඇඟක් නැතුව උනත් ඉන්න පුළුවන්... අද්භූත මොක්කු මොක්කු හරි වෙන්න ඇතියි කියලයි!!! !!! !!!   උන් හිතන් ඉන්නේ, මේ හතරමහා ධාතු වලින් හැදිලා තියන ඇඟවල් උන්ගෙය... අනික් හතරමහා ධාතු වලින් හැදුණු ඇඟවල් අතරේ උන්ගෙ ඇඟවල් සුවිශේෂී / ලොකු / වැදගත් එව්වය...    මේ හතරමහා ධාතු වලින් හැදිච්ච ඇස් වලට 'එලි' පේන එක, 'උන් දකිනව'ය {උඹලට දැනෙන විදියට, 'මං' දකිනවය / 'මට' පේනවය}... මේ හතරමහා ධාතු වලින් හැදිච්ච කන් වලට ඇහෙන එක, 'උං අහනව'ය {උඹලට දැනෙන විදියට, 'මං' අහනවය / 'මට' ඇහෙනවය}... මේ හතරමහා ධාතු වලින් හැදිච්ච නහයට ගඳ සුවඳ / දිවට රස / කයට පහස දැනෙන ඒවා, 'උන් විඳින ඒව'ය {උඹලට නම්, 'මට' දැනෙනවය / 'මම' විඳිනවය}... මේ හතරමහා ධාතු වලින්ම හැදිච්ච මනසට සැරින් සැරේට එන එක එක ජාතිවල මනස්ගාත, 'උන්' හිතනවය {උඹලට නම්, 'මං' හිතනවය / 'මට' හිතෙනවය}... මේ ඇහෙන / පේන / දැනෙන / මතක්වෙන / හිතෙන ඒවායෙන් මැවිල තියන 'මායාව' නැත්නම්, 'තොරණ' තමන්ය... 'තමන්ගෙ' ආත්මයය... {උඹලට, 'මං' / 'මගේ' ආත්මය} කියලයි!!! !!! !!! උඹල කොහොමත් ඒ ජාතියෙ මොට්ට පොරවල් නේ??  නේද??? ???   ඉතීන්... මේ ඉපදිච්ච සත්වයන්, බොලා සේරමලම, ඔහොම ඔය බොලාට ලැබිල තියන ඇඟවල් අස්සෙ සිද්ධවෙන කතන්දරේට එහෙම්පිටින්ම රැවටුණාම... මුළා වුණාම... "'මට' තව ගොඩාක් දේවල් බලන්ඩ තියනවා... 'මට' තව ගොඩාක් දේවල් අහන්ඩ තියනවා... 'මට' තව කෑම බීම ජාති තොග ගාණක රස බලන්ඩ තියනවා... 'මට' තව ගොඩාක් එව්වයි ගඳ / සුවඳ බලන්ඩ තියනවා...  'මට' තව ගොඩාරියක් සැප විඳින්ඩ තියනවා..." කිය කියා, ආසාවල් / තණ්හාවල් අම්බානක් ඇතිවෙනවා!!! !!! !!!  කාම තණ්හා කියන එව්වා ඉබේම ඇතිවෙනවා!!! !!! !!!  ඊළඟට ඉතින්, ලෝකේ තියන තරමක්, බලන්න / අහන්න / විඳින්න තියන ඔක්කොම මේ ජීවිතේදී බලන්න / අහන්න / විඳින්න ලැබිලත් නැහැ නේ?? අනික, ලැබිල තියන එව්ව උනත් ඔක්කොම මේ ජීවිතේදී බලල / අහල / විඳල අහවර කොරන්නත් බැහැ නේ?? ඒ නිසා, "'මට' මේ ජීවිතේදි බලල / අහල / විඳල අහවර කොරගන්න බැරිවෙන එව්වා බලන්න / අහන්න / විඳින්න... 'මට' මේ ජීවිතේදි බලන්න / අහන්න / විඳින්න නොලැබිච්ච එව්වා, බලන්න / අහන්න / විඳින්න... මට ආයිමත් උපදින්න ඕනේ!!" කිය කියා, දිගින් දිගටම ඉන්න / ආයි ආයි උපදින්න තියන අසාව භව තණ්හාත්, "මේ 'මගේ' අම්ම තාත්ත / සහෝදර සහෝදරියෝ / ළමයි ලපටි / නෑයො / යාළුවො / වස්තුව / දේපළ / හරක බාන / යාන වාහන නැතුව 'මං' කොහොම ඉන්නද?? 'මං' නැතිවුණොත් මුන්ට / මෙව්වට යන කලදසාව මොකද්ද?? මෙව්ව නම් දාල යන්න බැරියෝ!! ඇඟ මැරුණත්, 'මට' නම් මැරෙන්න බැරියෝ!!" කිය කියා, සදහටම ඉන්න / පවතින්න තියන ආසාව... පැවැත්මට තියන ආසාව... විභව තණ්හාත් ඉබේම ඇතිවෙනවා!!! !!! !!!  ආං ඒ කෙහෙල්මල් තණ්හාවල් නිසා, මේ කරුමෙට ඉපදිච්ච... අලුතෙන්ම හැදිච්ච... ගොං සත්වයෝ, උඹල හැමෝම, 'ඇදගෙනම නානවා'!!! !!! !!!   

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.